Två utflykter med Elin

Hälsa

Idag åkte jag och min vän Elin till Nationalparken Store Mossen utanför Hillerstorp. Vi ville hitta på något skoj tillsammans och utflykter är alltid roligt. Jag kan inte säga att jag är van vid att gå på mossar, faktum är att jag inte ens varit på Dumme Mosse som är Jönköpings egen mosse (men den finns med på min lista). Dock kände jag igen vägen dit för där hade jag cyklat för bara någon vecka sen.

storemosse

Vid niotiden började vi vandra. Det var kärr under spången vi gick på. Efter ett tag hamnade vi i en mysig skog och någon gång rakt genom en hage. Det var nästan all typ av mark runt den där sjön som vi bestämde oss för att gå runt. När vi var tillbaka vid Naturum där vi startade ungefär tre timmar tidigare åt vi vår lättare picknick som vi hade med oss i ryggsäcken. Tretton kilometer senare, lite svettigare, lite gladare i själen och lite mer ihjälbitna av stora hemska flugor så var det här lilla äventyret ett minne.

storemossestoremossestoremosse

Förra veckan hade vi även då en förmiddag tillsammans, jag och Elin. Vi åt hotellfrukost på Stora Hotellet som jag hade vunnit när jag cyklade Spin of Hope i april. Jag älskar att starta dagen med en riktigt god frukost. Efteråt tog vi våra cyklar och myscyklade på vägar jag inte riktigt kände mig hemma på. Solen lös och det var ganska varmt. Drygt fyra mil blev rundan när vi återigen var tillbaka på Atollen, dock hade vi fångat in en hel del höjdmeter.

elitestorahotellet

Jag bytte cykelskorna mot löparskor och vi tog ett varv runt Munksjön för det sa mitt träningsschema. Lätt jogg i tjugo minuter – nu blev det en liten längre jogg på cykelben istället. Sen var jag hungrig igen och en sallad med utsikt över sjön fick avrunda vår sporttisdag. Jag älskar att göra vardagen till något roligare!